Machu Picchu

Lipiec 27 | w B, Peru | przez | 3 Comments

Wspominaliśmy już, że ostatnimi czasy na Machu Picchu się trochę pozmieniało. Po pierwsze to limit 2500 osób dziennie, dzięki któremu chłopaki się nie załapali na zwiedzanie. Druga sprawa to wejście na górę, którą można zobaczyć na każdej stąd pocztówce. Wcześniej wchodziło pierwsze czterysta osób, które się ustawiały w kolejce od czwartej rano. Teraz trzeba wcześniej kupić wejściówkę za 15$ ekstra razem z biletem na Machu Picchu (niestety my się już nie załapaliśmy:(. Wycieczka na ten cud świata nie należy do najtańszych, 50$ za bilet plus następne 80$ na pociąg z Cusco. Chyba, że się trochę pokombinuje:) My wykorzystaliśmy naszą żółta strzałę żeby się dostać do Santa Teresa. Tam przenocowaliśmy, a z rana jak tylko słońce wstało zapchane colectivo dowiozło nas do hydroelektrowni. Tam zaczynają się tory, więc za jedyne 18$ można dojechać do Aquas Calientes. My dotarliśmy tam po dwóch godzinach przyjemnego marszu. Tam już czekały na nas autobusy, które za jedyne 8$ zawiozłyby nas pod samą bramę inkaskiego miasteczka. Półtorej godziny spacerkiem, tym razem pod górkę i byliśmy na miejscu. Plus takiego scenariusza dotarcia tutaj – niewątpliwie tanio. Minus – zastaliśmy Machu Picchu zalane południowym słońcem i ponad dwoma tysiącami ludzi. Nie pozostało już nic z porannych mgiełek i niskiego światła, które tak świetnie wyglądają w obiektywie. Nie zrażając się jednak tym, zaglądaliśmy w każdy możliwy zakątek tego bajecznie położonego miasteczka. Zielone tarasy, świątynie, których ściany wyglądają jakby były poukładane z kamiennych puzzli, pozostałości setek skalnych domków, lamy podgryzające zieleninę w okolicy, a to wszystko na tle zielonych szczytów.

2011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_00622011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_02572011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_00792011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_00872011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_01132011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_01202011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_01332011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_01352011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_01442011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_01862011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_01792011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_02162011 07 27_Magda i Tomek Dookola Swiata_Machu Picchu_DSC_0232

Nie chcesz przegapić żadnego wpisu? Kliknij tu i zapisz się do newslettera!

1. Adri pisze:

No to trzeba się śpieszyć na Machu Picchu, bo niedługo to będzie można tam wejść tylko z drogim przewodnikiem:(

2. Nana pisze:

Uwielbiam was i podziwiam!
    Trzymam mocno kciuki! Sama chciałabym być tam gdzie wy (-;

3. kopc pisze:

Od dzieciństwa marzy mi się wycieczka do Peru, zwiedzenie Machu Picchu. Zazdroszczę tak bardzo 😉