Don Det w zwolnionym tempie

Listopad 22 | w Laos | przez | Nie ma komentarzy

2012 11 22_z2strony_Don Det_20131120_171504

Od czasu jak tylko wjechaliśmy do Laosu mam wrażenie, że wszystko dzieje się jakoś wolniej. Ruch na drogach jest spokojniejszy, kierowcy cierpliwe zwalniają, nie trąbią tak natrętnie. Pani w sklepie wolniej sięga po butelkę wody, wolniej wydaje resztę. W przydrożnych knajpkach trzeba czekać trochę dłużej na śniadanie, chyba nawet woda na herbatę wolniej się tu gotuje. Różnice nie są jakieś niesamowite, ale są wszędzie, sekundy małych opóźnień się na siebie nakładają i zwalniają cały świat. Dlaczego tak się dzieje dowiedzieliśmy się na Don Det, jednej z 4 tysięcy wysp. Swoją drogą to dosyć niezwykłe, że w kraju bez dostępu do morza jest takie miejsce jak 4 tysiące wysp. Wszystko to sprawka Mekongu. Rozlewa się on szeroko zaraz przy granicy z Kambodżą tworząc tysiące mniejszych i większych wysepek. A przez to, że się tak wije leniwie rozleniwia tez całe towarzystwo dookoła, dostraja wszystko do własnego tempa. My też z przyjemnością poddaliśmy się jego magii. Zajęliśmy jedną z tanich chatek na wyspie i przez trzy dni robiliśmy nic. Od rana do zachodu, patrzyliśmy jak opływa wyspę brunatna woda, bujaliśmy się w hamaku z książką w ręku i jedliśmy pyszności przygotowane przez  Lutza w jego restauracji, do której musieliśmy niecałe 15m. Tak się wczuliśmy, że nie poszliśmy oglądać wodospadu na sąsiedniej wyspie, świątyni, czy rzecznych delfinów, odpuściłem sobie nawet wędkowanie z miejscowym rybakiem. Przydały nam się te trzy dni błogiego lenistwa, ale szczerze mówiąc czwartego już chyba byśmy nie znieśli. Czwartego dnia wsiedliśmy z powrotem na rowery i pojechaliśmy w kierunku nowych przygód.

z2strony_phone_20131120_145037
z2strony_phone_20131120_173317
Zachód nad Mekongiem
z2strony_phone_20131120_173542

Nie chcesz przegapić żadnego wpisu? Kliknij tu i zapisz się do newslettera!